No Country For Old Men

 

تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا،از یه جایی وارد زندگیم بشه،ولی اون هیچوقت نیومد،البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمیکردم...


No Country For Old Men |2007| Coen brothers

بگو از چیه که من ، دلم گرفته؟

شما که سواد داری، لیسانس داری، روزنامه خونی
با بزرگون می شینی، حرف میزنی، همه چی می دونی 
شما که کله ت پره ، معلّم مردم گنگی 
واسه هر چی که می گن جواب داری، در نمی مونی
بگو از چیه که من ، دلم گرفته؟
راه میرم دلم گرفته ، می شینم دلم گرفته 
گریه می کنم ، می خندم ، پا میشم، دلم گرفته...


محمد صالح اعلا

هنر فاصله ها

ما در زندگی، همه تنگاتنگ هم افتاده ایم. فکر می کنم هنر اصلی، هنر فاصله ها باشد. زیاد نزدیک به هم، می سوزیم. زیاد دور از هم، یخ می زنیم. باید یاد بگیریم جای درست و دقیق را پیدا کنیم و همان جا بمانیم. این یادگیری هم مانند بقیه چیزهایی که واقعا یاد می گیریم فقط با تجربه ای دردناک میسر است. باید قیمتش را بپردازیم تا بفهمیم
رنج را دوست ندارم. هرگز دوست نخواهم داشت. اما باید قبول کنم آموزگار خوبی ست. ما عمرمان را با نابود کردن کسانی که به آن ها نزدیک می شویم سپری می کنیم و به نوبه ی خود نابود می شویم.
رستگاری در این است که اگرچه نابود، اما زنده باشیم...!

دیوانه وار / کریستیان بوبن / مترجم: مهوش قویمی

شاید نشناسی!

از خلاصه ی روز های انتظار 
که می‌‌دانم حوصله به خرج نمی‌‌دهی‌
تا تمامی حرف‌هایم را بشنوی

فقط این را می‌‌گویم:
"دلتنگی‌ ام
آنقدر بزرگ شده است
که اگر ببینی‌
شاید نشناسی!"

نوشته: بهرنگ قاسمی